social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/6/20

18:59:3

104

رئیس سازمان ملی استاندارد: ۶۸۲ کانتینر گوشت بزودی از بندر شهید رجایی ترخیص می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس آمده است: رئیس سازمان ملی استاندارد از ترخیص محموله 682 کانتینری گوشت از بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: همچنین اختیارات ضمانت ۱۰ درصد ارزی در موضوع کالاهای اساسی و غیراساسی به استاندار هرمزگان واگذار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی اسلام پناه معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد ایران عصر امروز در حاشیه نشست 4 ساعته در زمینه حل مشکلات کالاهای رسوبی در بندر شهید رجایی اظهار کرد:  ۲۷ بنگاه بزرگ و معتبر در بندرشهید رجایی افزون‌بر ۱۵ هزار کانتینر موجودی داشتند که در راستای جلوگیری از ماندگاری و رسوب کالا، کار ترخیص آن‌ها به استاندار هرمزگان واگذار شد.
وی همچنین از واگذاری اختیارات ضمانت ۱۰ درصد ارزی در موضوع کالاهای اساسی و غیراساسی به استاندار هرمزگان خبر داد و عنوان داشت: تعداد زیادی از کانتینرها به خارج از بندر شهید رجایی هدایت شد و تعدادی نیز به جانمایی در سایر نقاط کشور پیش‌بینی شد و مابقی اموال تملیکی نیز در بازه زمانی تا پایان موعد مقرر خارج می‌شود.
رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه از حدود ۲ هزار و ۸۶۹ کانتینر که مربوط به سال‌های قدیم بوده است، گفت: حدود ۲۰۰ کانتینر از امروز (هجدم شهریورماه) در حال خروج از بندر شهید رجایی است.
اسلام پناه عنوان داشت: تعدادی از این کانتینرها و محموله‌های رسوبی که به امروز و چندماه و چندسال اخیر (دولت حاضر) برنمی‌گردد، بلکه برخی از آن‌ها مربوط به سالیان قدیم که برای آن‌ها تصمیم‌گیری نشده بود و تعداد آنها هفت هزار و ۴۰۵ کانتینر است.
۹۰ درصد مشکلات ماندگاری کالا در بندر شهید رجایی آماده نبودن اسناد کالا و مشکلات ارزی است
معاون رییس جمهور، ۹۰ درصد مشکلات ماندگاری کالا در بندر شهید رجایی را آماده نبودن اسناد کالا و مشکلات ارزی عنوان کرد و ادامه داد: مدت ماندگاری کانتینر در این بندر از ۳۰ روز، امسال به ۳۵ روز افزایش یافته است.
۲۲۳ خودروی ماشین‌آلات سنگین متروکه در نخستین مزایده فروخته می‌شود
وی اظهار کرد: هیچ موضوعی در خصوص استاندارد در استان هرمزگان در خصوص خودروهای سواری و تجاری، سنگین و ماشین‌آلات وجود ندارد، به عنوان مثال در بندر شهید رجایی ۲۲۳ خودروی ماشین‌آلات سنگین که متروکه شده بنا شد در نخستین مزایده فروخته شود.
رییس سازمان ملی استاندارد گفت: در دیگر بنادر هرمزگان همچون بندر شهید باهنر تعدادی خودروی سواری که شرایط ارزش‌گذاری آن اختلافاتی با گمرک داشت؛ بنا شد ظرف ۴۸ ساعت آینده تعیین تکلیف شود.
اسلام پناه در بخش دیگری ادامه داد: نمایندگان نهادهای مجوز دهنده با هماهنگی استاندار در بنادر هرمزگان مقیم خواهند شد که این مقیم بودن آن‌ها باعث سرعت کار خواهد شد.
وی با اشاره به وجود ۹۰ هزار کانتینر خالی در بندر شهید رجایی، نیز اظهار کرد: در مجموع ۱۰۰ هزار کانیتنر فعال و درحال گردش وجود دارد.
وضعیت بندر شهید رجایی بغرنج نیست
معاون رییس جمهور همچنین درباره ابراز نگرانی مسؤولان بندری درباره مشکلات کمبود فضا در بندر شهید رجایی و پر شدن 70 درصد ظرفیت آن نیز گفت: موجودی کانتینر فعال در این بندر 114 هزار کانیتنر است که در جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که ۱۰ درصد علت این اتفاقات ناشی از تورم و بقیه آن مربوط به مسائل اسنادی و ارزی است و بنابراین اتفاقات امروز در این بندر اتفاقات بغرنج و پیچیده‌ و جای نگرانی نیست.
اسلام پناه تصریح کرد: کار تخصیص محموله‌های بخش خصوصی و دولتی شامل ۶۸۲ تی.ای.یو گوشت، ۲ هزار و ۱۷۰ تی.ای.یو چای ترانزیتی، ۱۳۰ تی.ای.یو لاستیک اظهار نشده که تازه‌ وارد بنادر شده نیز به زودی آغاز و این کالاها ترخیص خواهد شد.
ماجرای خودروها در بنادر
وی در خصوص ترخیص خودروها مانده در بندر شهید رجایی نیز گفت: از یکهزار خودرو نزدیک به ۳۰۰ خودرو اظهار شده، ترخیص شده و تعدادی نیز که دچار اختلافات ارزی با گمرک است، در یک بازه زمانی تعیین تکلیف می‌شوند.
به گفته رییس سازمان ملی استاندارد، ۴۳ دستگاه اتوبوس مستقر در گمرک شهید باهنر نیز به زودی به ناوگان حمل و نقل افزوده می‌شود.

تصاویر