social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

شنبه1402/9/18

09:56:0

385

تشکیل جلسه کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی استان با

حضور رئیس کل دادگستری استان در اداره کل استاندارد هرمزگان

با حضور رئیس کل دادگستری استان جناب آقای دکتر قهرمانی، جلسه کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی استان به میزبانی استاندارد هرمزگان تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان هرمزگان، در تاریخ 13 آذر، با استقبال و همراهی دکتر سهیلی‌راد، مدیر کل استاندارد هرمزگان، از دکتر قهرمانی رئیس کل دادگستری استان و عارف اکبری دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، جلسه کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی استان با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان و با میزبانی اداره کل استاندارد هرمزگان برگزار شد.
دکتر قهرمانی در این جلسه با اشاره به عدم حضور کامل و مؤثر همه اعضای کارگروه، عنوان نمودند که برخلاف سیاست‌های تسهیل تجارت، کار کارگروه، گره خورده است و تأخیر کارگروه تعیین ماهیت در تصمیم گیری برای تجار و بازرگانان خسارات و هزینه‌های مادی و معنوی هنگفتی را به دنبال داشته که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اجبار صادرکنندگان به سپردن تضامین سنگین و پرداخت سود بانکی و وثیقه جهت صادرات محموله‌هایشان اشاره کرد.
در ابتدای جلسه نیز دکتر سهیلی‌راد با ارائه گزارشی از اقدامات استاندارد هرمزگان در کارگروه تعیین ماهیت مشتقات نفتی استان عنوان نمودند دبیرخانه کارگروه در سازمان ملی استاندارد ایران مستقر بوده و مسئولیت تصمیمات بر عهده کارگروه (اعضای سه دستگاه) است.
ایشان در ادامه بیان نمودند این کارگروه به‌منظور بررسی پرونده‌های صادراتی و اطمینان از استفاده نشدن فرآورده نفتی یارانه‌ای با منشا غیرمجاز در کالای صادراتی تشکیل می‌گردد.
در ادامه مدیر کل استاندارد هرمزگان یادآور شد که مطابق با ماده 27 دستورالعمل فوق الذکر برای هر اظهارنامه 45 روز زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده است که در صورت حضور مستمر کارشناسان سه دستگاه قابل اجرا می‌باشد.

گفتنی است در جریان این نشست، موضوعات مرتبط با مشکلات شرکت‌های صادر کننده فرآورده‌های نفتی درخصوص حمل محصولات‌شان به‌وسیله فلکسی تانک مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این خصوص کار کارشناسی بیشتری انجام شود و مصوبات مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.
لازم به ذکر است کارگروه تعیین ماهیت محصولات نفتی با حضور نمایندگانی از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اداره کل گمرک استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت، کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اداره کل استاندارد استان تشکیل و پس از تایید اسناد منشاء و مدارک ذیربط راجع به پرونده شرکت صادراتی که شامل نتایج آزمون ارسالی از سوی آزمایشگاه، آنالیز و فرمولاسیون اظهاری از سوی صاحب کالا و گزارش استانداردسازی ماده 12 است، اظهارنظرهای لازم صورت می‌گیرد.

 

تصاویر